skip to Main Content

Organisatieondersteuning

Organisaties met bevlogen medewerkers presteren beter!

Werken aan de bevlogenheid van uw medewerkers lijkt wellicht de zoveelste managementhype. Toch is het dat niet: in essentie gaat het om het organiseren van plezier in het werk waardoor niet alleen uw medewerkers graag met u willen werken maar ook klanten graag zaken met u doen. Daar is niets nieuws aan.

Wel nieuw en onderscheidend is onze aanpak om u daarbij te ondersteunen. Gebaseerd op een combinatie van wetenschappelijke inzichten en jarenlange praktijkervaring alsmede een zorgvuldig samengesteld traject, organiseren wij met u en uw medewerkers duurzame bevlogenheid. Het streven naar duurzame oplossingen impliceert ook dat wij niet van de ‘quick-fix’ zijn. Daar geloven we niet in. Werken aan bevlogenheid is een ontwikkelproces en ontwikkelen kost tijd. Wel kun je al snel resultaten verwachten.

Voordelen van ‘Bevlogenheid werkt!’ methode:

  • Combinatie van bewezen wetenschappelijke modellen en methodieken en jarenlange ‘hands-on ‘ervaring (geen hype)
  • Meten objectiveert en legt patronen bloot en is tegelijk een krachtige bewustwordingsinterventie
  • Ge√Įntegreerd ontwikkelprogramma voor leidinggevende en hun team
  • Leergang voor leidinggevenden verstrekt impact en duurzaamheid interventies
  • Leidinggevende en teams gaan direct aan de slag en geven daarmee invulling aan eigen verantwoordelijkheid en ambitie
  • Traject kent een doorlooptijd die lang genoeg is om verandering te laten beklijven en kort genoeg om de organisatie niet te langdurig te belasten
  • Het werken aan bevlogenheid is integraal onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden (geen losgekoppelde activiteiten die verdwijnen als we ‘weer over gaan tot de orde van de dag’)
  • Middels de survey worden kansen en belemmeringen blootgelegd op zowel organisatie, team- als individueel niveau en daarmee ook op de ‘harde’ als ‘zachte’ kanten van de organisatie
  • Extra modules zijn makkelijk te koppelen gedurende en/of na afloop van traject. Denk hierbij aan Team-Up, aandacht voor herijken van ambities en jaarplannen, coaching op inhoudelijke aspecten van klantgerichtheid en scan op cultuur.
  • Workshops en coaching als losse modules en onderdeel van programma te gebruiken
  • Resultaten aan de medewerkerkant zijn snel waarneembaar. Denk hierbij aan ziekteverzuim, verzuimfrequentie en ongewenst verloop
  • Klanten (intern en extern) spelen een belangrijke rol bij de ontwikkeling van ‘bevlogen werken’

Contact

Wilt u meer informatie of wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Vul dan hier uw gegevens in voor een vrijblijvend (kennismakings)gesprek. Wij helpen u graag.

Contactgegevens

Paul Uittenbogaard
paul.uittenbogaard(@)symbiosismc.nl

Back To Top